Patriotycznie i poetycko w szkole w Jedlińsku

Utwory Cypriana Kamila Norwida, Krzysztofa Kamila Baczyńskiego , Władysława Broniewskiego, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Adama Mickiewicza, czy Tadeusza Różewicza rozbrzmiewały w listopadzie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Jedlińsku. To uczniowie pod opieką i przy wsparciu merytorycznym nauczycieli przygotowali wyjątkowy wieczór.

– Chciałabym się pochwalić tym, co zaczęło się w tamtym roku. Ponieważ zainicjowaliśmy Wieczór Poezji Patriotycznej, który odbił się naprawdę szerokim echem, i ponieważ w tym roku klasy gimnazjalne realizują projekt edukacyjny, my jako „młodsza społeczność uczniowska” włączyliśmy się do tego pięknego działania. Nasze dzieci – możemy powiedzieć „Od przedszkola do Opola” – pięknie recytowały wiersze na konkursie poezji patriotycznej, w związku z czym stwierdziliśmy, że dołączymy do naszej gimnazjalnej do młodzieży – powiedziała Elżbieta Religa, Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Jedlińsku.

Projekty edukacyjne są nowoczesną formą kształcenia, która pozwala młodzieży na samodzielne kierowanie procesem własnego uczenia się, na aktywne działanie indywidualne i aktywne współdziałanie grupowe. Uczniowie wybierają tematy zgodnie z własnymi zainteresowaniami, mają okazję pracować zespołowo i dzielą się z innymi efektami swojej pracy. Nie inaczej było w tym przypadku. – Opracowali scenariusz, przygotowali prezentacje, potem znaleźć koleżanki i kolegów, którzy im pomogli i występowali jako recytatorów – mówi o uczniach Anna Malinowska, nauczycielka języka polskiego.

Wyniki pracy przedstawiono podczas listopadowego Wieczoru Poezji Poetyckiej. Wówczas dzieci zaprezentowały utwory nie tylko popularnych twórców, ale także tych mniej znanych, np. Lusi Ogińskiej, Józefa Mączki czy Józefa Szczawińskiego. Tego wieczoru królowała nie tylko poezja, ale także muzyka. Swoje umiejętności zaprezentowały dzieci zarówno ze szkoły podstawowej, jak i z gimnazjum. – Chciałyśmy, aby do tego stopnia widać było, że jesteśmy razem, jako zespół szkolno-przedszkolny, że wyszukałam taki utwór, w którym mógł wystąpić chłopiec z klasy czwartej z chłopcem z gimnazjum. Po to, aby pokazać, że świetnie się tutaj dogadujemy i że świetnie to nam wychodzi – dodaje polonistka.

Nauczyciele chwalą zaangażowanie uczniów: – Mamy naprawdę bardzo mądrą i zdolną młodzież, bardzo chętną do pracy, tylko trzeba im troszeczkę pokazać kierunek – mówi dyrektor Religa.

Uczniom przysłuchiwali się rodzice i nauczyciele. Widownia została zorganizowana na wzór nastrojowej kawiarni.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *